Border Crossing Poland to Ukrain and Return

Border Crossing Poland to Ukrain and Return

Hello Dear Ukrain Travellers,
      We just passed Hrebenne to enter Ukrain from Poland.
      4 Hrs waiting, slow go, no go.
      Many trucks.
      Frustration.

The way back from Lviv to Poland was chosen via Przejście graniczne Krościenko.
      Ok, no trucks, but 3.5 hrs with about 10 cars in the line.

Is there any better border crossing, in or out of Ukrain by car???

BTW, once inside Ukrain the driving was fun. Very relaxing, not much traffic, ok secondary roads were full of pot holes, which I expected and used an SUV.

Problem was the the LPG adapter, be aware to carry the Poland adapter with you, as we had only the German adapter with us, and LPG is soooooo cheap here in Ukrain, but we had to use Petrol. Nobody was able to sell the correct M10xDish LPG adapter.

Thks., sunisfun
      Hi All

I was driving about 8 times by car from Switzerland to the Ukraine. The best way is over Hungary highway 41 until it ends. Perfect highway I guess sponsored by the EU. First town in Ukraine then Berehowe.
      To enter the Ukraine easy about 1/2h. To leave 3-4h since this is an EU out border. Keep in mind only 2 package of cigarettes/person and no weapons. This is what the custom is locking for.
      BR
      Hi BR, who told you only 2 packages of cigarettes? The truth is one carton = 200 cigarettes = 10 packages per person, this is the EU-customs-regulation. And one liter spirits over 20 % vol. alc.

Or did something changed in the past time? Thnk's a lot, Vorkuta.
      Mark Twain: Das schönste aller Geheimnisse ist, ein Genie zu sein und es als Einziger zu wissen.
      @Vorkuta: No, net, nein, mit dem PKW nur 2 Schachteln Zigaretten, warum auch immer? Mit dem Flugzeug 10 Schachteln. Only by Airplane 10 Packs of Cigarettes. By car, 2 Packs. Weapons in the airplane also not allowed....;)))
      Warum schreibt man in Englisch, wenn man aus Deutschland, Schweiz kommt?
      Chaiba Löli!
      Fahr doch einfach über Korczowa, Polen, am besten nachts oder sehr früh morgens. Unter der Woche ist man in 20 Minuten über beide Grenzen. Maut in Polen ist auch weniger, da man sich Österreich spart.
      Ja, OBM, warum englisch, das weiß ich auch nicht! Der TE Sunisfan begann diesen Fred auf englisch, ist aber seit 09/'18 nicht mehr in Erscheinung getreten.- Mit den Zigaretten, das wird wohl ein Agreement UA / EU sein, da sonst zu viele Zig. geschmuggelt werden würden, daher auch die langen Kontrollzeiten durch den PL-Zoll.

Mit den Autobahnen ist es nicht gerade billig für mich, brauche inzwischen 4 Boxen f. mein Wohnmobil, hier mal die 3 für PL - CZ - AT:

Die Einzelne ist für SLO:

In PL kann ich aber parallel zur A4 auf der 94 fahren, das ist positiv zu bewerten.

Ich werde wahrscheinlich in PL - Przeworsk auf facebook.com/PastewnikPrzeworsk/
      nächtigen, den kenne ich gut, von da noch 50 km bis zur Grenze.

Stimmt das mit den 2 Ltr Schnaps in die UA bringen?
      Mein Freund in Grosny will immer den guten schott. Whisky - in Tschetschenien ist absolutes ALK-Verbot.

Ich danke Dir für all Deine Hilfen! Kennst Du einen bewachten Parkpl in Lvov - evtll den am Hotel Jockey?
      Mark Twain: Das schönste aller Geheimnisse ist, ein Genie zu sein und es als Einziger zu wissen.